קלישאה ושמה עיצוב

אחרי קריאה של אינסוף מגזיני עיצוב ומדורי עיצוב ,אספתי לכדי רשימה אחת את כל קלישאות הז'אנר והרי הן לפניכם בסקירה המתארת את תהליך השיפוץ של כל דירה, מכל סוג אפשרי, בכל קומה שהיא, בכל רחוב שהוא, בכל שכונה שהיא בכל עיר שהיא.

להלן:  

נתוני הפתיחה היו בלשון המעטה בעיתיים…דירת שיכון סטנדרטית ומוזנחת… מסדרון צר וחשוך.. חדרים קטנים… העדר שטחי אפסון… דרוש היה חזון ומעוף… כדי להעריך את הפוטנציאל העצום של החלל… דגש מיוחד ניתן לצרכיהם המיוחדים של

הלקוחות…שהיו מעורבים בכל פרט פרט…והציבו אתגרים תכנוניים לא פשוטים.. בתקציב דחוק… בעלי הבית עובדים שעות ארוכות… אך מרבים לארח בסופי השבוע…הם אוהבים לטייל בעולם…ונהנים מארוחות משפחתיות…דרישתם העיקרית הייתה… חלל חם ומזמין… שיש בו שפע אור ואויר…נקי ומינימליסטי…שיהווה מפלט…לאחר שעות העבודה…והרבה שטחי אפסון… שחייבו חשיבה מוקפדת על כל פרט ופרט…לכן הוחלט לפתוח את החלל.. ולחשוף את האלמנטים הקונסטרוקטיבים …באופן שמעניק כבוד לחלל… ויוצר תחושה של זרימה מאקסימלית…תוך הגדרה של המרחב הציבורי והמרחב הפרטי…כך שתשומת הלב העיקרית הוקדשה לאזור האכילה והמטבח… המהווה בתכנון החדש את לב החיים בבית…עמוד קונסטרוקטיבי שניצב במרכז החלל… זכה לטיפול מיוחד והפך… לאלמנט עיצובי…החוצץ בין האזור הציבורי והחצי ציבורי.. ומאפשר פרטיות אך גם קשר עין מרומז… באופן שיוצר אינטימיות וחמימות….

עמוד בטון חשוף הלב הפועם של הבית עמוד בטון חשוף הלב הפועם של הבית

את המראה משלימים…אריחי ריצפת הסלון בגודל 60X60…בגוון אפור/אבן טבעית/ חול…. שיוצרים מראה סולידי… במטבח לעומת זאת שולטים גוונים בהירים…בשילוב חומרים תעשייתיים… המשדרים ניקיון וסדר…. משטח העבודה בגוון (כחול/אדום/סגול/ירוק) עז….משלים את המראה הנקי…ויוצר ניגודיות לגוונים השולטים בחלל…חדרי האמבטיה זכו לטיפול מיוחד… בעזרת שימוש בחומרים לא יקרים…בגלל אילוצי תקציב..המשדרים מראה טבעי…ומעניקים תחושת חמימות ומרחב…לעומתם בחדרי השינה נבחר פרקט איכותי… מעץ אלון…שעבר טיפול מיוחד…ומשתלב בהרמוניה עם שאר הריהוט בחדר… בחדר ההורים הנדיב…ניצבת שידה (שולחן/ארונית/דרגש) שבעלת הבית מצאה זרוק/ה ברחוב…התאהבה בו/ה מיד.. ושיפצה בכוחות עצמה…. כורסה ישנה שעברה בירושה מסבתו של בעל הבית והיתה זרוקה שנים במחסן של הוריו…רופדה מחדש… והשתלבה במראה האקלקטי של החדר…

פרקט עץ אלון - משתלב בהרמוניה עם הריהוט. פרקט עץ אלון - משתלב בהרמוניה עם הריהוט.

בחדרי הילדים נצבעו הקירות בגוונים עליזים..של כחול (אדום/צהןב) עז וניתן דגש מיוחד לפתרונות אפסון…באמצעות ארונות נסתרים….בתוך נישות גבס …וכדי שלא להעמיס על החלל…נצבעו הדלתות בגוון הקיר… המרפסת הלא מנוצלת…אוחדה עם הסלון…ושולטים בה חלונות בעלי מפתח רחב…מפרופיל בלגי…בגוון כחול-אפור.. המאפשר חדירה מאקסימלית של אור ואויר לדירה. ..צמרות העצים ברחוב שמשתקפות בתוך הבית… מטשטשות את הגבול שבין החוץ והפנים…ומאפשרים חדירה… של הנוף האורבאני לתוך חלל הבית….השיפוץ אמנם ארך לא מעט זמן…אך גם בעלי הבית מתקשים להאמין…כיצד הפכה הדירה הסטנדרטית…לקן חמים שכיף לחזור אליו.. ומבלי לחרוג בתקציב… מבלי להתפשר על אף פרט…בזכות החיבור הטוב עם האדריכל/ית…שהיה שותף לכל הלבטים…ולא וויתר.. והתעקש על הפרטים הקטנים…והקשיב לכל הרצונות… והפנטזיות…התוצאה ממש מדברת בעד עצמה.